24 Temmuz 2010 Cumartesi

90'lar geri mi dönüyor


son dönemlerde dinlediğim şarkılara bakınca 90 ları anımsıyorum. 90 lar dendiğinde de aklıma ilk olarak''gülümse'' geliyor. bende ayrı bir yeri vardır. iki gülümse albümü eskitmişimdir.

madem 90 lar dedim bakalım 80 lerin sonunda 90 ların başında çocuk olmak ne demekti...

*o zaman şarkıları ezbere bilmek demekti. (şimdi çalarken eşlik ediyoruz)
*''bir kedim bile yok'' demekti
*''hey corç versene borç'' (hakan peker) demekti
*''alladı pulladı'' (seyyal taner) demekti
*''hadi yine iyisin'' (tayfun) demekti
*''gir kanıma'' (harun kolçak) demekti
*''bum bum bum'' (seden gürel) demekti
*''ara beni öptüm seni seni çok özledim'' (oya&bora) demekti
*müzik yelpazesi (sezen cumhur önal) demekti
*''bir alışveriş bir fiş'' (ali atik/ayşegül atik) demekti
*new kids on the block demekti
*aykut-hakan-ayşe demekti

*metalci misin acidci misin? sorusunun muhattabı olmaktı
*lafa bak çay demle esprileri yapmaktı
*tutmasaydım düşüyordun demekti
*rap dans yapmaktı

*ali, feyyaz, metin e hayran olmak demekti
*yüksek bel kot içine sokulmuş kazaklar demekti
*iş bankasının verdiği kumbaralar demekti
*tv kapanırken istiklal marşı çalması demekti
*lambada etek ,beyaz mus çorap, bmx bisiklet, esem ayakkabı, blue jean dergisi, video kiralamak demekti.

*''sürekli aydınlık için bir dakikalık karanlık'' demekti
*kar tatilleri demekti
*ezan okundu eve gelin demekti
*leblebi tozu, elvan gazoz, minti, tipi tip, çokomel, tombi, tüp çikolata, şemsiye çikolata, ağızda patlayan şeker, meybuz, 2500 liralık metal para demekti.

*alf
*kara şimşek
*sahil güvenlik
*mavi ay
*polis akademisi
*parliament pazar gecesi sineması
*cosby ailesi
*karate kid
*geleceğe dönüş serisi
*ziyaretçiler
*hayalet avcıları
*altın kızlar
*işitme engelliler haber bülteni
*trt ankara çocuk korosu
*uykudan öce (adile naşit) demekti

*şebnem bebek (kartondan), dansa davet, ortada kuyu var yandan geç, istop, yakar top, nesi var, alman-rus, topaç, hulahop, üflengeç, kız kaçıran, çatapat, ağaçta erik fatma girik/biraz tarçın ünal narçın demekti.

*tv antenini çevirmek demekti
*atari salonları/fame city demekti

*''gel katıl bize gir aramıza bir fırça bir macun tam iki dakika'' - ''bonibon çantada cepte bonibon'' - ''oba oba nefis makarna'' - ''müjde müjde size parizyenden müjde size zarif sağlam esnek çorap güzel çorap müjdeee'' demekti.

edit: 90 lara ait hatırı sayılır bir arşive sahibim. kasetlerin hepsini fotoğraflamak isterdim ama anca bu kadarı oldu.